אין מנהל מושלם, יש מנהל מתאים

כמו בכל היבטי החיים האחרים, גם הקריירה לא נעה כלפי מעלה בלבד. בכל דרג ותפקיד נתקלים במכשולים ובכישלונות. ישנן תקופות טובות, שבהן מצליחים להגיע ליעדים, זוכים לסביבה ארגונית ואנושית תומכת, והתוצאות וההצלחות מרשימות. לעומת זאת ישנם ימים שבהם הממונים עלינו, הלקוחות וייתכן אף אנו איננו שבעי רצון מהאופן בו מתנהלים הדברים בחברה, לא זוכים לאהדה והתוצאות אינן משביעות רצון.

מועמדים רבים המגיעים לראיונות עבודה, משוכנעים כי עליהם להציג את כל הקריירה שלהם בסימן הצלחה, אף שברור כי לא ייתכן שתמיד הצליחו בכל. זה אך טבעי שבראיון עבודה ירצה מועמד להראות את הצדדים החיוביים שלו, אולם מצג מושלם מדי מעורר תחושה של אי נוחות בקרב מראיין מנוסה. שלמות אינה מעוררת התפעלות, אלא סימני שאלה. חברות אינן מחפשות מנהל מושלם, אלא מנהל מתאים. האדם המתאים אינו זה אשר אינו טועה לעולם, אלא זה שיודע להפיק לקחים ממה שקרה לו בעבר, ולמנף את המסקנות שלו בתפקיד הבא. זהו חלק מרכזי ומשמעותי מהמונח החשוב "ניסיון". האדם התנסה במצבים שונים, מוצלחים ומוצלחים פחות, ועכשיו הארגון הבא שבו יעבוד יזכה ליהנות מפרי ניסיונו במצבים שונים.

אדם שהולך באותה דרך, תמיד יגיע לאותו המקום. לכן אם מישהו יגרום לתוצאה לא רצויה בעקבות שיקול מוטעה או ניתוח מוטעה של המצב, הרי שמה שחשוב כעת הוא מה למד מכך, ושלא ילך שוב באותה הדרך. חשוב להבין מהי "הצידה לדרך" שהוא לוקח איתו לתפקיד הבא.

כדי להצליח בתפקיד צריך לזכור מה גרם להצלחה ומה גרם לכישלון. מנהל לא אמור להיות מושלם, הוא אמור להיות פיקח. אדם שרואה דברים נכוחה, יודע לנתח את הגורמים ולהוסיף אותם כמרכיב נוסף בניסיון החיים ובניסיון הניהול שלו.

 כאשר מועמד לתפקיד ניהולי בכיר מספר למראיין כי היום היה עושה את הדברים אחרת, הוא מעורר אמפתיה והזדהות. כי מי מאיתנו לא היה רוצה לחזור לנקודת זמן כלשהי בחייו ולתקן משהו? מי מאיתנו לא עמד בצומת מסוים בחייו ומבין היום שפנה לכיוון הלא נכון? אלה מצבים מוכרים ומובנים. 

תנאי הכרחי למצוינות בביצועים הוא לדעת מהן נקודות החולשה, להודות בהן, ולנסות להתגבר. כולנו עושים טעויות. השאלה היא האם אנו מוכנים להודות באחריות האישית לחוסר ההצלחה ולהפיק לקחים למקרה הבא. מנהלים אשר שמנתחים את הטעויות שלהם מתנהלים באי שקט פנימי חיובי – הם עסוקים בבדיקה עצמית ובעשייה טובה יותר.

מועמד לתפקיד ניהולי שידבר בכנות על הדרך שעשה וינתח את ההצלחות והכשלונות שלו, יעורר תחושת אמינות ונינוחות בקרב מראייניו. חשוב מכך, הוא יגדיל את סיכויי ההצלחה שלו בתפקיד הבא

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support